SELAMAT DATANG

SEsemoga anda berpuas hati laman ini

Ahad, 26 Ogos 2012

Refleksi Pembelajaran Berpandukan komputer


Refleksi Pembelajaran Berpandukan Komputer

           Alhamdulilah bersyukur kepada Allah berkat kesabaran dan ketekunan mempelajari mata pelajaran BMM 3105 (Pensyarah En,Bukhari) iaitu bidang Pembelajaran Berpandukan KomputerTugasan  ini merupakan satu cabaran baru kepada saya. Ini disebabkan saya perlu mempelajari membina Blog Pembelajaran . Walaupun saya tidak pernah membinanya Blog sebelem ini namun berkat kesabaran dan tunjuk ajar dari pensyarah dan rakan sekuliah serta rakan di sekolah maka saya telah berjaya membina satu Blog yang bagi pendangan saya adalah yang terbaik sekali (pandangan orang lain mungkin tak menarik)
           Saya ditugaskan untuk menyediakan satu Blog untuk mengisi bahan pembelajaran yang bina sendiri mahu pun dari internek. Dari pencarian bahan-bahan di internet, saya dapati mudah untuk mendapatkan bahan yang diperlukan namun saya terketar-ketar untuk memasuknya kedalam blog saya. Justeru berkali-kali mencuba disamping berpandukan tunjuk ajar dari pensyarah melalui blognya (arahan yang diberikan) maka saya telah berjaya membawa masuk bahan tersebut. Saya pula tidak mempunyai pengalaman dalam program perisian internet, oleh itu saya telah meminta bantuan rakan sekolah saya untuk membantu menyiapkan blog dan bahan internet tersebut.
             Selain itu banyak kekangan yang saya lalui untuk menyiapkan tugasan ini, antaranya kelajuan talian internet (di Kampung saya menggunakan talian broadband) , masa untuk berbincang dengan rakan sekumpulan dan tugasan yang bertimpa-timpa dari mata pelajaran lain. Selain itu perisian word yang tidak sama juga menyukarkan saya untuk membuka fail yang dikirim oleh rakan-rakan. Virus dari pen drive luar masih menjadi musuh utama dalam menyiapkan kerja dengan komputer saya.

                Dengan siapnya tugasan ini ia memberikan saya satu dimensi baru mengenai mata pelajaran BMM 3105 Pembelajaran Berpandukan Komputer ini. Ia mejadikan saya seorang yang teliti dan mempunyai sikap menyelidik dahulu sebelum mendownload sesuatu bahan. Sikap ingin membina bahan pembelajaran dalam lalu dimasukan kedalam bolg juga dapat membantu saya menyimpan bahan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan